Κυριακή 28 Απριλίου 2013
Νώντας Κατσαλίδης: Ο Ελληνας που χτίζει λυόμενους ουρανοξύστες στην Αυστραλία σε χρόνο ρεκόρ
Ο πεντάχρονος Νώντας Κατσαλίδης, μπορεί να μην ήταν σε θέση το 1957 να δώσει την απάντηση, που δεν περίμενε άλλωστε η μητέρα του, σίγουρα όμως θα πρέπει να έδωσε την υπόσχεση στον εαυτό του, ότι «μια μέρα θ' αλλάξω αυτήν την εικόνα. Μια μέρα θα είσαι περήφανη γι' αυτήν την πόλη και για μένα».
«Τα φτωχικά σπιτάκια με τις σκουριασμένες επίπεδες σκεπές της Μελβούρνης είχαν σοκάρει τη μητέρα μου. Δεν υπήρχε τίποτε που να έμοιαζε με πόλη», θα πει σήμερα ο βραβευμένος αρχιτέκτονας και δημιουργός των πιο εντυπωσιακών κτιρίων της πόλης, Νώντας Κατσαλίδης, αναφερόμενος στις πρώτες εντυπώσεις της μητέρας του από τη Μελβούρνη. Χρόνια αργότερα το ίδιο τοπίο στο Port Melbourne θα έχει σίγουρα την όψη πόλης με το δικό του δημιούργημα, το εντυπωσιακό συγκρότημα HM@Lonsdale.
Φιλόδοξος, με τα πόδια όμως στηριγμένα στέρεα στη γη, ξεκίνησε μόλις τελείωσε τη σχολή αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Μελβούρνης, να δουλεύει ως ξυλουργός.
«Ετσι ξεκίνησα», θα πει σήμερα, εκφράζοντας την άποψη ότι «οι αρχιτέκτονες που έχουν άμεση επαφή με τα υλικά και πώς αυτά χρησιμοποιούνται, δημιουργούν μια σχέση μαζί τους, ενώ εκείνοι που προσηλώνονται μόνο στο σχέδιο και στις μεγάλες ιδέες, φιλτράροντας μέσα από την κομπιούτερ την πραγματικότητα, λειτουργούν κάπως αποκομμένοι από τον περίγυρο».
Ο δημιουργός του πιο ψηλού κτιρίου της Μελβούρνης «Εύρηκα» (Eureka Τower) και τόσων άλλων εντυπωσιακών κτιρίων της πόλης, έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο γύρω από το όνομά του τον τελευταίο καιρό με την έγκριση που πήρε να κατασκευάσει τον ουρανοξύστη Australia 108, ο οποίος όταν θα έχει ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, θα έχει 108 ορόφους και ύψος 388 μέτρα. Θα είναι ο υψηλότερος ουρανοξύστης της Αυστραλίας και του νοτίου ημισφαιρίου. Ακόμη πιο εντυπωσιακός από το ύψος, ο καινοτόμος τρόπος που θα κατασκευαστεί και ο οποίος ανοίγει καινούργιους δρόμους στην κατασκευή πολυώροφων κτιρίων, όχι μόνο στην Αυστραλία, αλλά σε παγκόσμια κλίμακα. Ήδη οι Ασιάτες και οι Ευρωπαίοι, ζητούν τη συνεργασία του.
Πρόκειται για το χτίσιμο των χώρων, είτε αυτά είναι διαμερίσματα, είτε δωμάτια ξενοδοχείου, εκτός. Σ' ένα εργοστάσιο προκατασκευάζονται και θα μεταφέρονται με πελώρια νταλίκα στο χώρο που θα ανυψωθεί ο ουρανοξύστης.
Η μέθοδος αυτή, θα πει ο Κατσαλίδης, εξοικονομεί χρόνο και χρήμα. Με φανερή διάθεση να γίνει απόλυτα πειστικός, θα πει ότι «με το να ανεβοκατεβαίνουν οι εργάτες στις σκαλωσιές, χάνουν δύο από τις οχτώ εργάσιμες ώρες. Επιπλέον δεν έχουν να φοβούνται τον καιρό, αφού οι κατασκευές θα γίνονται σε κλειστό χώρο. Θα είναι πιο ασφαλείς επιπλέον, αφού τον περισσότερο χρόνο τους θα τον ξοδεύουν στη γη και όχι στον αέρα».
Τέτοιου είδους κατασκευές έχουν γίνει και στο παρελθόν, με τη μόνη - βασική - διαφορά ότι επρόκειτο για στερεότυπα κουτιά, ενώ στην περίπτωση του Κατσαλίδη, δεν θα υπάρχει περιορισμός στο σχέδιο.
Ενας από τους καθηγητές του, ο professor Leon van Schalk, χαρακτηρίζει μοναδική την ικανότητα του Κατσαλίδη να συνδυάζει την αγάπη του για τα υλικά με την έμπνευση για μεγάλες ιδέες, καινοτόμες και τολμηρές που περικλείουν μέσα τους και τον οικονομικό παράγοντα, δεδομένου ότι είναι και ο ίδιος επενδυτής και μάλιστα από κείνους που ποντάρουν επικίνδυνα.
Πηγή: | iefimerida.gr
«Τα φτωχικά σπιτάκια με τις σκουριασμένες επίπεδες σκεπές της Μελβούρνης είχαν σοκάρει τη μητέρα μου. Δεν υπήρχε τίποτε που να έμοιαζε με πόλη», θα πει σήμερα ο βραβευμένος αρχιτέκτονας και δημιουργός των πιο εντυπωσιακών κτιρίων της πόλης, Νώντας Κατσαλίδης, αναφερόμενος στις πρώτες εντυπώσεις της μητέρας του από τη Μελβούρνη. Χρόνια αργότερα το ίδιο τοπίο στο Port Melbourne θα έχει σίγουρα την όψη πόλης με το δικό του δημιούργημα, το εντυπωσιακό συγκρότημα HM@Lonsdale.
![]() |
English: Sea Change at Beacon Cove, Port Melbourne (Photo credit: Wikipedia) |
«Ετσι ξεκίνησα», θα πει σήμερα, εκφράζοντας την άποψη ότι «οι αρχιτέκτονες που έχουν άμεση επαφή με τα υλικά και πώς αυτά χρησιμοποιούνται, δημιουργούν μια σχέση μαζί τους, ενώ εκείνοι που προσηλώνονται μόνο στο σχέδιο και στις μεγάλες ιδέες, φιλτράροντας μέσα από την κομπιούτερ την πραγματικότητα, λειτουργούν κάπως αποκομμένοι από τον περίγυρο».
Ο δημιουργός του πιο ψηλού κτιρίου της Μελβούρνης «Εύρηκα» (Eureka Τower) και τόσων άλλων εντυπωσιακών κτιρίων της πόλης, έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο γύρω από το όνομά του τον τελευταίο καιρό με την έγκριση που πήρε να κατασκευάσει τον ουρανοξύστη Australia 108, ο οποίος όταν θα έχει ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, θα έχει 108 ορόφους και ύψος 388 μέτρα. Θα είναι ο υψηλότερος ουρανοξύστης της Αυστραλίας και του νοτίου ημισφαιρίου. Ακόμη πιο εντυπωσιακός από το ύψος, ο καινοτόμος τρόπος που θα κατασκευαστεί και ο οποίος ανοίγει καινούργιους δρόμους στην κατασκευή πολυώροφων κτιρίων, όχι μόνο στην Αυστραλία, αλλά σε παγκόσμια κλίμακα. Ήδη οι Ασιάτες και οι Ευρωπαίοι, ζητούν τη συνεργασία του.
Πρόκειται για το χτίσιμο των χώρων, είτε αυτά είναι διαμερίσματα, είτε δωμάτια ξενοδοχείου, εκτός. Σ' ένα εργοστάσιο προκατασκευάζονται και θα μεταφέρονται με πελώρια νταλίκα στο χώρο που θα ανυψωθεί ο ουρανοξύστης.
Η μέθοδος αυτή, θα πει ο Κατσαλίδης, εξοικονομεί χρόνο και χρήμα. Με φανερή διάθεση να γίνει απόλυτα πειστικός, θα πει ότι «με το να ανεβοκατεβαίνουν οι εργάτες στις σκαλωσιές, χάνουν δύο από τις οχτώ εργάσιμες ώρες. Επιπλέον δεν έχουν να φοβούνται τον καιρό, αφού οι κατασκευές θα γίνονται σε κλειστό χώρο. Θα είναι πιο ασφαλείς επιπλέον, αφού τον περισσότερο χρόνο τους θα τον ξοδεύουν στη γη και όχι στον αέρα».
Τέτοιου είδους κατασκευές έχουν γίνει και στο παρελθόν, με τη μόνη - βασική - διαφορά ότι επρόκειτο για στερεότυπα κουτιά, ενώ στην περίπτωση του Κατσαλίδη, δεν θα υπάρχει περιορισμός στο σχέδιο.
Ενας από τους καθηγητές του, ο professor Leon van Schalk, χαρακτηρίζει μοναδική την ικανότητα του Κατσαλίδη να συνδυάζει την αγάπη του για τα υλικά με την έμπνευση για μεγάλες ιδέες, καινοτόμες και τολμηρές που περικλείουν μέσα τους και τον οικονομικό παράγοντα, δεδομένου ότι είναι και ο ίδιος επενδυτής και μάλιστα από κείνους που ποντάρουν επικίνδυνα.
Πηγή: | iefimerida.gr
Σάββατο 27 Απριλίου 2013
Ελενόρ Αργυροπούλου: Μία ομογενής στους 25 φιναλίστ για τις έξι «καλύτερες δουλειές στον κόσμο»
Πρόκειται για την Ελενόρ Αργυροπούλου που επελέγη ανάμεσα σε 40.000 υποψηφίους από όλο τον κόσμο για την θέση «φωτογράφου της ζωής της Μελβούρνης».
Η απασχόλησή θα είναι διάρκειας έξι μηνών.
Οι θέσεις εργασίας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τουλάχιστον 330.000 ανθρώπων από σχεδόν 200 χώρες πριν από την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Οι ενδιαφερόμενοι κλήθηκαν να υποβάλουν βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων στο οποίο να εξηγούν γιατί κρίνουν ότι είναι οι κατάλληλοι για τη συγκεκριμένη δουλειά που θα τους αποφέρει 100.000 δολάρια.
Η Ελενόρ Αργυροπούλου στηρίζει την υποψηφιότητά της και στην ελληνική καταγωγή της αλλά και στη μεγάλη ελληνική παρουσία στη Μελβούρνη.
Η εκστρατεία βασίστηκε σε μία πρωτοβουλία του 2009 των αρχών της πολιτείας του Κουίνσλαντ που αναζητούσαν έναν «φύλακα για νησί» για το γνωστό Μεγάλο Κοραλλιογενές Φράγμα.
Εκείνη η εκστρατεία συγκέντρωσε σχεδόν 35.000 υποψηφιότητες και τελικά επελέγη ο Βρετανός Μπεν Σάουθολ.
Τα ονόματα των έξι νικητών για τις αντίστοιχες «καλύτερες δουλειές του κόσμου» θα ανακοινωθούν στις 21 Ιουνίου.
Παρασκευή 26 Απριλίου 2013
Ο Λάκης τώρα και στην Αμερική
Μετά την Ευρώπη, ο Λάκης Λαζόπουλος θα παρουσιάσει τη γνωστή παράστασή
του «Sorry, I 'm Greek» σε περιοδεία στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ξεκινώντας
από τη Νέα Υόρκη στις 14 Ιουνίου.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Λαζόπουλος αναφέρθηκε στο περιεχόμενο της παράστασης και σε σειρά ζητημάτων της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, μέσα από τη δική του ματιά και τον δικό του σατιρικό λόγο.
Στην αρχή, είπε ότι θα προσαρμόσει την παράσταση για το κοινό της Αμερικής και με βάση κάποια νέα γεγονότα, σημειώνοντας ότι «τα γεγονότα στην Ελλάδα, ενώ μοιάζουν να αλλάζουν ραγδαία, παραμένουν τρομακτικά στάσιμα. Είναι πολύ εντυπωσιακό αυτό.... Γι αυτά μιλάμε στην παράσταση».
Μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι «η παράσταση συναντά τον Έλληνα που παλεύει σε άλλη χώρα, αλλά το μυαλό του, η μνήμη του, η επιθυμία του είναι η Ελλάδα. Είναι ένα συναίσθημα που αφήνει πίσω του και τον περιμένει. Ίσως, να είναι η μάνα του, ένας έρωτας, ένας χωρισμός. Αλλά, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό και ο θυμός για μια πατρίδα που τον διώχνει ή ο καημός μιας προσπάθειας, που χάθηκε. Υπάρχει αυτό το συναίσθημα. Γεννιέται μαζί με τον Έλληνα και τον περιμένει, όπως ένα καντηλάκι. Αυτή είναι η πορεία του Έλληνα».
«Στο "Sorry I 'm Greek" οι Έλληνες καταλαβαίνουμε με τον δικό μας τρόπο τι θα πει αυτό το "Sorry"» είπε και διευκρίνισε: «Για τους ξένους είναι απολογία. Αλλά, πώς φτάσαμε να νοιώθουμε ένοχοι και να απολογούμαστε; Είναι λοιπόν το σώμα των Ελλήνων, η σκέψη τους, η τρέλα τους, τα λάθη τους. Είναι αυτό που είναι οι Έλληνες, που δεν απαιτούν από κανέναν να τους μοιάσει, ενώ συμβαίνει το αντίθετο. Ωστόσο, θέλουμε να υπερασπιστούμε αυτό που είμαστε, τη διαφορετικότητά μας. Το γεγονός ότι θέλουμε να ανήκουμε στην Ευρώπη, ως γεωγραφική αξία, δε σημαίνει ότι θέλουμε να γίνουμε Γερμανοί, Ελβετοί. Είναι σα να πάμε σ' ένα πανηγύρι όλοι διαφορετικοί και στο τέλος, γυρίζοντας σπίτι να μας ζητούν να μοιάσουμε με αυτόν, που συναντήσαμε».
Τέλος, απαντώντας στην ερώτηση αν τον δελεάζει η απόφαση του κωμικού Γκρίλο στην Ιταλία να ενεργοποιηθεί στην πολιτική, ανέφερε ότι ο Αριστοφάνης παρέμεινε πιστός στη σάτιρα.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Λαζόπουλος αναφέρθηκε στο περιεχόμενο της παράστασης και σε σειρά ζητημάτων της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, μέσα από τη δική του ματιά και τον δικό του σατιρικό λόγο.
Στην αρχή, είπε ότι θα προσαρμόσει την παράσταση για το κοινό της Αμερικής και με βάση κάποια νέα γεγονότα, σημειώνοντας ότι «τα γεγονότα στην Ελλάδα, ενώ μοιάζουν να αλλάζουν ραγδαία, παραμένουν τρομακτικά στάσιμα. Είναι πολύ εντυπωσιακό αυτό.... Γι αυτά μιλάμε στην παράσταση».
Μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι «η παράσταση συναντά τον Έλληνα που παλεύει σε άλλη χώρα, αλλά το μυαλό του, η μνήμη του, η επιθυμία του είναι η Ελλάδα. Είναι ένα συναίσθημα που αφήνει πίσω του και τον περιμένει. Ίσως, να είναι η μάνα του, ένας έρωτας, ένας χωρισμός. Αλλά, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό και ο θυμός για μια πατρίδα που τον διώχνει ή ο καημός μιας προσπάθειας, που χάθηκε. Υπάρχει αυτό το συναίσθημα. Γεννιέται μαζί με τον Έλληνα και τον περιμένει, όπως ένα καντηλάκι. Αυτή είναι η πορεία του Έλληνα».
«Στο "Sorry I 'm Greek" οι Έλληνες καταλαβαίνουμε με τον δικό μας τρόπο τι θα πει αυτό το "Sorry"» είπε και διευκρίνισε: «Για τους ξένους είναι απολογία. Αλλά, πώς φτάσαμε να νοιώθουμε ένοχοι και να απολογούμαστε; Είναι λοιπόν το σώμα των Ελλήνων, η σκέψη τους, η τρέλα τους, τα λάθη τους. Είναι αυτό που είναι οι Έλληνες, που δεν απαιτούν από κανέναν να τους μοιάσει, ενώ συμβαίνει το αντίθετο. Ωστόσο, θέλουμε να υπερασπιστούμε αυτό που είμαστε, τη διαφορετικότητά μας. Το γεγονός ότι θέλουμε να ανήκουμε στην Ευρώπη, ως γεωγραφική αξία, δε σημαίνει ότι θέλουμε να γίνουμε Γερμανοί, Ελβετοί. Είναι σα να πάμε σ' ένα πανηγύρι όλοι διαφορετικοί και στο τέλος, γυρίζοντας σπίτι να μας ζητούν να μοιάσουμε με αυτόν, που συναντήσαμε».
Τέλος, απαντώντας στην ερώτηση αν τον δελεάζει η απόφαση του κωμικού Γκρίλο στην Ιταλία να ενεργοποιηθεί στην πολιτική, ανέφερε ότι ο Αριστοφάνης παρέμεινε πιστός στη σάτιρα.
Έλληνας διπλωμάτης ο νέος βοηθός γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ
Σημαντική διάκριση για την Ελλάδα αποτελεί η
επιλογή του πρέσβη της χώρας στη Σόφια, Θρασύβουλου Σταματόπουλου, στη
θέση του βοηθού γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ, υπεύθυνου για τις πολιτικές
υποθέσεις και την πολιτική ασφάλειας της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.
Ο Θρασύβουλος Σταματόπουλος σπούδασε πολιτικές και οικονομικές επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στην Θεσσαλονίκη και ειδικεύτηκε στις διεθνείς σχέσεις με μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο, στις ΗΠΑ και στον Καναδά.
Έχει υπηρετήσει σε υπεύθυνες θέσεις στις διπλωματικές αντιπροσωπείες της Ελλάδας στις ΗΠΑ, στην Αίγυπτο και στις Βρυξέλλες, ενώ υπηρέτησε και ως διευθυντής της Διεύθυνσης Πολιτικών Υποθέσεων του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης. Επίσης, έχει διατελέσει μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ.
Το νέο βοηθό γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ συνεχάρησαν ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Κυριακή 21 Απριλίου 2013
Ντροπή για την εφημερίδα «Εθνικός Κήρυξ»: Διαφημίζει σε καταχώρηση τη χούντα!

Η επαίσχυντή και ντροπιαστική καταχώρηση έχει προκαλέσει τις έντονες διαμαρτυρίες πολιτών, που τονίζουν ότι η διαφήμιση προσβάλει κάθε Έλληνα πολίτη, καθώς και τη μνήμη εκείνων που εξορίστηκαν, βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν από τη χούντα. Επίσης, ζητείται από την εφημερίδα να δημοσιεύσει τα ονόματα των προσώπων ή των οργανισμών που πλήρωσαν τη διαφήμιση και να αποκηρύξει ρητά τις απόψεις που εκφράζονται μέσω αυτής.
Ακολουθεί το e-mail που διακινείται στα αγγλικά:
Please note that in this weekend's edition the National Herald has published an ad that celebrates the 1967 Junta and specifically the dictator G. Papadopoulos, with a photograph and the title "Vindicated"
See here:
https://s3.amazonaws.com/ekpdf/2013/0420/p11.pdf
This is an utterly shameful act that insults every Greek citizen, as well as the memory of those who were, exiled, tortured, and killed by the junta.
It is extremely important that you write to the editorial leadership of the Herald (addresses below) and demand that, at the very least, they publish the names of persons and/or organizations who paid for this ad, as well as an explicit repudiation of the views expressed thereof. Note that, as the ad is unsigned, it constitutes de facto the newspaper's own position.
Those of you with connections to editors of Greek newspapers, please alert them to this despicable gesture, so that the NH is shamed publicly as well.
Πηγή: iefimerida.gr
Σάββατο 20 Απριλίου 2013
ΗΠΑ : Το τελευταίο αντίο στην δημοσιογράφο Μιρέλλα Γεωργιάδου
Το τελευταίο αντίο στην δημοσιογράφο Μαρία- Μιρέλλα Γεωργιάδου είπαν χθες φίλοι και συνάδελφοί της στη Νέα Υόρκη.
Η νεκρώσιμη ακολουθία τελέστηκε στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου στο Φλάσινγκ. Ανάμεσα στους παριστάμενους ήταν η γενική πρόξενος της Κύπρου, Κούλα Σοφιανού, οι διευθυντές των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας της Ελλάδας και της Κύπρου στη Νέα Υόρκη, Νίκος Παπακωνσταντίνου και Μαρία Ζουπανιώτη, αντίστοιχα, ο πρώην διευθυντής του Ελληνικού Γραφείου Τύπου, Θεοδόσης Δημητρακόπουλος και ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, Σταύρος Παπαγερμανός.
Η Μιρέλλα Γεωργιάδου "έφυγε" την Τρίτη το βράδυ σε νοσοκομείο του Μανχάταν, μετά από καρδιακό επεισόδιο σε ηλικία 87 ετών. Για 25 χρόνια διετέλεσε ανταποκρίτρια του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ) στη Νέα Υόρκη και τον ΟΗΕ.
Είχε γεννηθεί στην Αθήνα στις 10 Ιανουαρίου 1926. Αφού ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές της σπουδές φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ακολούθως στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης.
Τη δημοσιογραφική της σταδιοδρομία ξεκίνησε από την εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ». Στη συνέχεια, εργάστηκε στις εφημερίδες «ΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΤΥΠΟΣ», «ΠΡΟΟΔΟΣ», «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» , «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΒΡΑΔΥΝΗ» και «ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ». Από το 1977 μέχρι το 2002 υπήρξε ανταποκρίτρια του ΑΠΕ στη Νέα Υόρκη. Η Μιρέλλα Γεωργιάδου ήταν ένας αξιόλογος άνθρωπος, με ποιότητα και ήθος, υπηρετώντας τη δημοσιογραφία με σεμνότητα, σοβαρότητα και αξιοπιστία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)